Informace pro absolventské ročníky
Informace ke SZZk a obhajobám ZP v lednu 2024
Výuka absolventských ročníků probíhá v ZS 2023/24 standardně. Vypsání termínů zápočtů a zkoušek pro studenty, kteří se hlásí na SZZk a/nebo obhajobu ZP 10. 1. 2024 proběhne po individuální domluvě s vyučujícími.
Studenti si musí zapsat ve STAGu předměty SZZk i obhajoby ZP. v současné době tak lze učinit už jen na základě vyplnění a doručení studentem podepsané Žádosti o dodatečné zapsání předmětů na sekretariát KPES do 20. 10. 2023. Barbora Boráková zajistí podpisy garantů a vedoucího katedry.
SZZk v lednu 2024 | do 10. 11. 2023 | vypsání termínů pro SZZk/obhajoby do IS STAG |
do 11. 12. 2023 | vložení elektronické verze bakalářské/diplomové práce do IS STAG, ukončení zápisu k SZZk a/nebo obhajobě do IS STAG, kontrola studijních povinností v IS STAG (uzavření studia) | |
10. 1. 2024 | průběh SZZk/obhajob na KPES |
Okruhy ke SZZk pro bakalářské obory
Okruhy ke SZZk pro bakalářské obory: stará akreditace
Okruhy ke SZZk pro magisterské obory
Okruhy ke SZZk pro magisterské obory: stará akreditace
Postup pro vložení zadání BP/DP do IS STAG - ve 2. ročníku Bc. a 1. ročníku NMgr. studia:
A) Tištěná varianta
- Přihlásit se do Portálu UP
- Zvolit Studium > Moje studium > Průběh studia > Vyplnit podklady pro zadání DP
- Po vyplnění data uložit, zvolit „Tisk podkladu pro zadání DP“ ve formátu PDF
- Formulář vytisknout 3x, podepsat, nechat podepsat vedoucím práce, 1 výtisk si ponechat a 2 odevzdat na sekretariát katedry
- Datum odevzdání zadání BP a DP je stanoveno v harmonogramu akademického roku KPES
nebo
B) Elektronicky
- Přihlásit se do Portálu UP
- Zvolit Studium > Moje studium > Průběh studia > Vyplnit podklady pro zadání DP
- Po vyplnění data uložit, označit podklad jako "studentem dopracován"
- V tuto chvíli se systémem rozešle podklad ke schválení vedoucímu práce a následně garantovi studijního programu
- Datum odevzdání zadání BP a DP je stanoveno v harmonogramu akademického roku KPES
Pokyny pro diplomanty
- Student bakalářského studijního programu si téma bakalářské diplomové práce (BP) volí ve 2. ročníku svého studia. Student navazujícího magisterského studijního programu si téma magisterské diplomové práce (DP) volí v 1. ročníku navazujícího studia.
- Vyplněná a podepsaná zadání nechá student ve trojím vyhotovení podepsat vedoucím práce, jeden výtisk si ponechá (vkládá se do hotové práce!) a dva odevzdá na sekretariát katedry.
- Pokud dojde k zásadní změně tématu BP/DP, je student povinen nové zadání po souhlasu vedoucího práce znovu vytisknout a v požadovaném počtu exmplářů odevzdat + přiložit Souhlas se změnou tématu (formulář ke stažení na stránkách studijního oddělení). Pokud dojde jen k dílčí úpravě názvu práce, student uvede přesný konečný název práce před jejím odevzdáním (včetně anglického překladu a ostatních požadovaných náležitostí) do formuláře „Doplnit údaje o DP/BP“ v IS STAG.
- Diplomant musí podle pokynů vedoucího práce absolvovat pravidelné konzultace.
- Diplomant by měl včas informovat vedoucího diplomové práce o eventuálních potížích, které mu brání ve zpracování diplomového úkolu.
- Minimální rozsah BP je 40 normostran (bez příloh), tj. 72 000 znaků (s mezerami), minimální rozsah DP je 60 normostran (bez příloh), tj. 108 000 znaků (s mezerami).
- Úvodní čestné prohlášení musí obsahovat také pasáž stvrzující obsahovou původnost práce. Autoři prací nepůvodních a zkompilovaných (např. z textů stažených z internetu, jak bylo v poslední době opakovaně zjištěno) budou přísně postihováni.
- Před odevzdáním BP/DP na katedře je student povinen vložit její konečné znění do IS STAG (postup viz níže) a zaevidovat ji na studijním oddělení FF UP.
- vyplnit předlohu anotace diplomové práce a vložit ji na závěr práce, před seznam literatury
- doplnit údaje o diplomové práci ve Formuláři na doplnění údajů o kvalifikační práci
- vyplněný formulář zašlete v podobě naskenované PDF přílohy z Vaší univerzitní e-mailové adresy na e-mailovou adresu své studijní referentky
- Po schválení a zaevidování BP/DP na studijním oddělení již není nutné odevzdat na katedře jeden výtisk v pevné vazbě (stačí pouze elektronická verze BP/DP).
- Obhajoba BP/DP musí předcházet ústní části SZZk.
- Student je povinen se k obhajobě BP/DP a k ústní části SZZk přihlásit v IS STAG.
Odevzdání a evidence závěrečných prací na FF UP
Postup odevzdání ZP:
- soubor ZP nahrajte do IS STAG a vyplňte formulář „Doplnit údaje…“ včetně anotací a dalších požadovaných údajů;
- vyplněný formulář zašlete v podobě naskenované PDF přílohy z Vaší univerzitní e-mailové adresy na e-mailovou adresu své studijní referentky (jméno své studijní referentky najdete po přihlášení do portálu) do data uvedeného v harmonogramu akademického roku KPES;
- studijní referentka Vám v nejbližších pracovních dnech zašle odpovědní e-mail s potvrzením o obdržení formuláře a uzavření nahraného souboru v IS STAG – Vaše ZP je považována za odevzdanou;
- KPES již nevyžaduje odevzdávat vytištěnou závěrečnou práci
VNITŘNÍ NORMA UP R-B-17/08-ÚZ01 Zadání tématu, odevzdávání a evidence údajů o bakalářské, diplomové, disertační práci a rigorózní práci a způsob jejich zveřejnění (1. úplné znění) ke stažení: files.upol.cz/normy/normy/R-B-17-08-UZ01.pdf
Dodatečné informace
Odevzdané kvalifikační práce (bakalářské, diplomové, disertační, rigorózní) jsou veřejně přístupné na Portálu UP – Kvalifikační práce nebo na https://theses.cz/